Arbitratge

En què consistix?

És un procediment de solució extrajudicial de conflictes per mitjà del qual les parts, voluntàriament i de mutu acord, sotmeten la seua controvèrsia, darrere de la mediació, a un tercer (un o tres àrbitres triats per elles) que decidix i posa fi al conflicte, dictant un LAUDE ARBITRAL (d'equitat o de dret) que serà de compliment obligatori i s'equipara quant a execució a les sentències fermes segons la D.A. Sèptima del Text Refós de la Llei de Procediment Laboral.

El Cos d'Àrbitres

Està compost per una llista tancada de 16 professionals del dret de reconegut prestigi en l'àmbit de les relacions laborals.

El procediment

En l'arbitratge no existixen ni vencedors ni vençuts, perquè equival a un acord entre les parts delegant el seu contingut i resultat en una tercera persona prèviament pactades per elles. És característica la rapidesa i agilitat del procediment, ja que el laude arbitral, si no indiquen res els interessats,  haurà de dictar-se en el termini de 10 dies des de l'acceptació de l'àrbitre; prorrogable, excepcionalment, a un màxim de 25 dies hàbils.

Finalment, cal destacar la flexibilitat del procediment. Amb ple respecte als principis d'igualtat processal, audiència, contradicció i imparcialitat, les parts poden intervindre, aclarir qualsevol punt del conflicte i aportar tot tipus de proves sense la rigidesa d'un procés judicial.

Cos d'àrbitres

Carlos L. Alfonso Mellado